سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرآیند بازیافت فلز پالادیوم

بازیافت فلز پالادیوم

ابتدا مونتاژ روی برد از آنها جدا میشود داخل کوره قرار می گیرد و سپس ذوب می شود و به یک فلز تبدیل می شود و آن را در داخل اسید نیتریک حل کرده و به اندازه محلول به آن آب مقطر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خنثی شود،بعد دوباره این محلول را اسیدی می کنیم تا پالادیوم جدا شود و به آن جوهر نمک اضافه می کنیم و هم میزنیم و این عمل را تا زمانی تکرار می کنیم که محلول اسیدی شود ،بعد آب مقطر را اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه هم زده و به مدت 48 ساعت کنارمی گذاریم بعد از 48 ساعت یک محلول نارنجی رنگ ته نشین شده و آن را با آب مقطر شسته و می گذاریم در کوره ذوب شود تا به پالادیوم تبدیل شود.

فرآیند بازیافت فلز پالادیوم

در نظر داشته باشید یکی از مهم ترین نیازهای که در صنعت بازیافت فلزات گرانبها نظیر پالادیوم وجود دارد ؛دسترسی به تجهیزات مرتبط با این صنعت است.
زباله های الکترونیکی خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید به محیط زیست مان آسیب می زند پس بهتر است این نوع زباله ها را از یکدیگر تفکیک کنید.
زباله های صنعتی ،کشاورزی و ساختمانی،شامل ضایعات کشاورزی ،فلزات،مواد پلاستیکی ،شیمیایی و نخاله های ساختمانی در جریان فعالیت های اقتصادی تولید می شوند.

زباله بیمارستانی ؛مواد حاصل از فعالیت های پزشکی و درمانی نظیر سرنگ ها،مواد پانسمان ،باقیمانده داروها و وسایل جراحی را تشکیل می دهد.
زباله های خطرناک ؛ زباله هایی هستند که تاثیرات شیمیایی ،آتش زایی،انفجاری و سمی را دارند.مانند باتری،روغن ترمز ،حشره کش، رنگ های روغنی ،لامپ های کم مصرف ،قطعات الکترونیکی ،رایانه ها و تجهیزات الکتریکی آنها،لوح های فشرده ،گوش های تلفن همراه هوشمند،زباله های هسته ای و اتمی .زباله های الکترونیکی مقدار زیادی فلزات سمی و خطرناک مانند ؛جیوه ،سرب ،کادمیوم و پالادیوم دارند.

فلز پالادیوم

زباله های خانگی و شهری و زباله های کشاورزی و صنعتی را به روش های مختلفی بازیافت می کنند؛از جمله کمپوست کردن و سوزاندن آنها ک میتوان از سوزاندن زباله ها در تولید انرژی گرمایی و الکتریکی استفاده کرد.
زباله های بیمارستانی و زباله های خطرناک باید با روش ها و شرایط خاصی دفع شوند و رها کردن آنها در محیط زیست،صحیح نیست و عواقب زیان باری در پی دارد.
مواردی که ذکر شد توضیحاتی بود در مورد زباله هاو انواع آن و فرآیند بازیافت ،تا آگاهی نسبی در مورد این موضوع داشته باشید و ذهن شما را کمی آماده کنیم در مورد مبحث اصلی ،با ما همراه باشید.